Monday, August 13, 2012

Ini Kali La

"yeah ini kali lah, setelah beberapa hari mengkusamkan ruang, kurek lubang, teda juga ni aku jumpak tu harta, bha tia apala bha, kita cube lain hari jak lah ok?" sabah slang, lepas ni aku kena belajar lagi camne nak tulis slang sabah ni. 

pernah ada org ingat aku sabahan sebab aku tulis slang sabah. hehe yeah disguise succeed!

nak tunjuk gambar awan ni, awan kolomonimbus, ok sebenarnya tak terlintas pun nak hafal jenis-jenis awan yang ada kat atmosfera. banyak kot! so kolomonimbus tu macam sedap je bunyi dia, so i put here lah~ k hikhik

the view from outside the window, i wish that i can jump on the cloud. did you want to join me? jump from cloud to cloud.
 
itu hari balik naik MAS airline, macam biasa excited feeling tu hadir pabila waktu semasa first-first aku jumpa flight depan mata aku je, BESAR, menakutkan, bunyi yang kuat, lebih-lebih lagi bila aku tengok bahagian sayap airplane. kagum beberapa ketika, ternganga mulut, terkeluar ayaq liuq! ok bongak sangat tu. hehe. then mulalah keluarkan segala gadjet yang boleh diklik-klik. kononnya tanda kenang-kenangan. haha

dan memang adat bila lama-lama dah biasa balik naik airplane rasa dia akan bertukar jadi rasa macam biasa. ini kalilah jugak aku mahu rasa cabaran naik train pulak. hahaha. MAS and AIRASIA sama je bagi aku takdak mahal takdak murah. kalau ada siapa-siapa nak murah silalah jadi menantu si Tony itu je solusi dia. promotion everyday, pandai pilih tiket rm9 ringgit memang boleh dapat hehe :) tapi aku tak seobses tu untuk dapatkan tiket murah untuk berjalan merata walaupun it's really tempting me to have the ticket. teda pa teda pa lain kalik jak bha kan? 

Tak lama lagi boleh la sudah aku belajar cakap saghawak pulak, pentingnya kena banyak membaca je apa yang depa-depa sarawakianz tu cakapkan. "walaupun kamik sik faham satu satu mereka polah, sik pa, sikit sikit". ok aku suka part belajar bahasa baru ni. sangat sangat unik. I felt new with it, and i felt challenging. kena gelak pun sik pa, gua baru mau belajar meh ;)

p/s - dalam banyak-banyak perkara yang aku suka tentang MAS airline ni, adalah aku suka dan apabilanya aku dapat coklat FREE daripada pramugari dia. plus boleh simpan makan kat rumah, tak pun tunjuk kat adik-adik ni haaa MAS bg free. hikhik XD

 "ini kali la bha" ngeahh~

ok tu je~ chou!

2 comments:

terima kasih diatas sokongan anda