Tuesday, April 15, 2014

Erti dalam erti

Assalam... Selamat sejahtera....

Tetibe time study ni laaa, otak bergeliga nak bercerita..tak, maksud aku, mereka kata-kata dalam cakera minda..

Sejujuqnya aku memang tak pandai bercerita.. Tak mampu nak bercerita... Bukan bukan.. Tak berbakat pun nak bercerita. Jadi pendengar sahaja yang aku mampu, owh tak lupa jadi penyampuk juga. Haha.

Eh beria-ria pula nak explain semua. 

Aku nak bagitahu, dulu aku pilih UMS dalam pilihan no. Ke tujuh....
Yang pertama tama pilihan aku dulu, ialah ukm. program pula, aku pilih forensik. Then, kedua ketiga keempat, forensik jugak tapi dari universiti yang berlainan. Kelima amik bidang berkaitan dengan biologi ka.. Something like that, ceq tak hengat. Keenam pun dari sama jenis. 

Ke tujuh as you know food teknologi and bioproses. Bla bla bla what is that? Dalam kelapa aku, okeh! Food technology, mungkin belajar pasal makanan dan yang paling paling tak boleh blah dengan kuantiti knowkedge yang aku ada and ingat time tu, it is a culinary program.. Damn! Culinary beb! Masak kat rumah setahun sekali, apply upu empat tahun dulu, ada gak niat nak jadi chef. Hahahahaha.... Chef beb!! Wth???

Ok. Tapi matlamat utama empat tahun dulu nak jadi Forensik lah, walaupun result celah ketiak. Janji yakin ye dak? Kot lah rezeki. Apply u pun dekat dekat celah bibir rumah je weyh..nak jalan kaki? Nek beskal? Jogging? InsyaAllah sampai lah dari rumah hendaknye...hahahahaha..


Kenapa forensik?.... 
Erm sebab aku ada sifat nak tahu sesuatu perkara sampai ke lubang cacing.. Sesuatu perkara misteri. Sesuatu perkara yang orang lain tak mau tau..sesuatu perkara yang terlalu halus untuk diketahui, sesuatu perkara yang tersembunyi..dan sesuatu sesuatu segala sesuatu yang terlalu luar dari zahir untuk diketahui...dan time tu aku sgt hate outlaw...empat tahun dulu punya cerita laaaaaaaa...... Dulu ok, duluuu.


Now,
Am here, 
Playing with food. Not cooking, but PLAYINGGGG... ok Investigating.... pfft!
Time sebelum dapat result upu mmg mengharap pilihan 1,2,3,4 je... Yang bawah-bawah itu main taruk aje, sebab rasa macam menarik waktu offer upu tu. Konfiden lebih kan, memang tak expect pun kena campak sampai 2000km plus plus jauh dari rumah. Haaaaaaa...

Kenapa ek pilih UMS?..

Ada gak niat nak mengembara kunun. Hamiklah satu antara unimas dan ums, tauk buh kat form upu tu. Kunun. Padahal, Duit takde pun nak jalan bagai.., tinggal harapan je la tu sekarang. Ahahahaha... Gunung pun tak sempat naik lagi ni. Dah empat tahun dah duk sini babe! Rugi rugi rugi...

Kenapa ek aku tak dapat forensik???
Kadang kadang terpikir gak kenapa aku tak dapat apa yang aku nak......dot dot dot....

( adalah tu hikmah jauh lebih baik dari apa yang kita nak) kan??

*semangat lah tu kunun! (Ayat Bagi sedap hati...)

Ok tu je kot!! Chou~~

No comments:

Post a Comment

terima kasih diatas sokongan anda