Tuesday, April 3, 2012

bila bulan kembang bulan kuncup datang

Aku cukup panas bila aku terpaksa hadapi benda ni... bukan apa, bila aku terpaksa hadapi aku pasti akan terhuyung-hayang, aku pasti melayang, aku pasti gila bayang, serta aku pasti tak tentu hala, kalu tak kena gaya semua pun turut menjadi kesan bencana puting beliung.
 
Dan memang secara automatisnya memang aku akan jadi seperti yang telah di deskripsikan seperti di atas. kalu boleh aku ingin juga pinta yang aku tidak selalu jadi macam diatas. tapi sejak azali lagi sudah tertulis "sekian sekian dan sekian maka kau perlu hadapinya jugak tidak kira kau mahu atau tidak" beruntung itu memanglah beruntung. tapi dari segi keuntungan yang aku dapat ini secara luarannya aku terpaksa juga hadapi perkara yang aku jarang-jarang sekali suka DAN GEMBIRA untuk tonjolkan sebab perkara itu aku TAHU tak baik... MENGAPA harus aku yang terpilih untuk berlakon yang sedemikian rupa.?? oh tolongla hapuskan lakonan tanpa arahan ini..tolong! aku tak harus lakonkan ini..

banyak symptom-symptom yang dia rembeskan..ah!! aku memang tidak dapat tahan...maafkan aku kalian kalu ianya berjangkit atau pun terpaksa kalian melihat...

bila symptom dia sudah masuk ke tubuh aku, naaa~~ apa pun tak boleh, apa pun tak boleh, apa pun tak boleh.. kadang-kadang tu aku terpaksa bermonolog pada minda aku sendiri sambil berkata "ah !! hentikan semua ni, tolongla hentikan semua ni.. jangan la kawal diriku, biarkan aku kawal diriku sendiri,,, tolongla" kadang-kadang itu aku terpaksa hold, pegang diri sendri, berpeluK tubuh sendiri agar dia kukuh, agar dia tabah, supaya dia dalam kawalan (ibarat manusia-manusia yang di tanjung rambutan tapi ini diri sendiri yang pegang diri sendiri)... payah, susah, meracau sendiri2, pegang sendiri2.. huh! cubaan2.. boleh diibaratkan bagai memegang kerbau yang sedang melepaskan amarah nye.. ada saja yang mungkin bakal ditanduk! haha ..kalian xpercaya?? percayalah!

pada bila dia datang, naaa~~~ semua salah, semua juga ingin aku debat, semua pun aku nak kata, semua pun tidak kena gaya, semua perkara pun boleh buat aku rimas, dan mood aku juga jangan diusik, lantas saja lidah ku akan melawan.. ah kadang-kadang boleh jadi gelut besar kalu aku tiada notify minda aku.. VERY merbahaya u know?? sgt-sgt merbahaya kalu ak tidak inform sama mindaku sendiri... 

dari segi physical pula, naa~~ sudah! aku mula malas mau buat apa-apa, semua liat, semua xnak,,... laparnya perut bukan kemain,namun tenaga kerja tubuh ni merayu melolong tidak mahu buat kerja sepatah haram pun...sigh***

****korang faham ke apa yang aku sedang cakapkan ni?? sape pandai teka dia menang!! jyeahh... hehahehaheha...

aku kalu boleh mahu cuba kawal/handle ni, aku tak mahu "dia" kawal aku! i'm THE CONTROLLER of my self.. haha

ok! tu je kot chou~~

2 comments:

terima kasih diatas sokongan anda